TAK MO TUKAR DAH..INSAF

Ok mama mayesa dah insaf... sob2 sob2.Bulan lepas pi kedai barang baby yang selalu aku beli susu budak tecik ni.Cik ya biasa la dok dalam keta.Siap pesan lagi.."ayg jangan lama2 dalam tu..jgn amik benda merapu.susu mayesa ja.**ehh ehh cam dia tau2 jer sifat merapu aku kah kah2.Si bini yg patuh ni pun jawab..ok B,susu dia jer ayg beli ''. Masuk kedai terus jer aku terkam rak susu.Susu wajib mayesa NAN 3 okey......... tp tangan aku miang kena buluh betung..aku belek2 susu len rembat satu Dumex Dupro 2.Amik biskut utk bdk tecik.Masuk dalam keta dgn penuh semangat aku kata "abggg ayg tukar susu baru untuk Icha seyes wat muka tak suci tak der doserr hahahah. "Ayg ni awat suka tukar2 susu dia..ingat dia tikus putih comel uji dlm makmal ka? tikus tu aku yg tambah :P Ala try ler mana tau ok.Cik ya diam..malas nak bertengkaq dengan si bini yg degilsss ni :) 2 Hari minum Mayesa anak mama kembung truk.perut buncit dah mcm busung uwaaaaaaaaaaa masak aku dengan Cik ya.Sembelit juga :( OMG kecian anak mama.hari ke 3 terus aku ajak CY gi beli NAN 3.OTW gi kedai beli susu aku kena beleter ha amik ko..dasar mama degil terpengaruh dengan iklan testimonial bagai.Aku insaf dah tak mau ulang utk kali ke tiga :P

Anak mama sgt sensetif tapi bagusss sungguh tak nangis dia waaupun mama dia dok wat meroyan tukar susu :P Mayesa sejak lahir until now NAN jer yang sesuai untuk dia.Antara susu aku penah cuba untuk dia tapi failed.

1.Anmum - Kembung
2.Frisolac Gold - Sembelit
3.Enfagrow - Sembelit
4.Dumex Dupro - Sembelit + kmbung

Semua cara dah ikut untuk bancuh susu di atas ni. kurangkan susulah.tapi still tak leh trima dengan perut dia.
Aku nekad tak kan tukar dah.Setia dengan NAN jer.Ha baru2 ni aku dapat harga murah susu NAN ni.Selalu aku beli harga dalam RM35.5 - RM 36..tapi kedai ubat cina aku pi dia disc RM5 dpt ler RM 30.5
apa lagi aku sapu 5 kotak.gaji ni harap ader promo lg..nak amik wat stok



Ulasan

  1. Adoi nadia..cian kt icha..jgn la tukaq dah.. maintain jer.. nan kan lg bagus drp dumex.. i pn masa tukaq enfalac ke enfagrow emir sembelit jugak..tp i try kurang susu..Alhamdulillah emir dh xsembelit.. :)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Buffet Ramadhan Swiss-Inn Sungai Petani

PEMANASAN GLOBAL

Apa favourite food Mayesa 1 thn ++