Catatan

Tunjukkan catatan dari Disember, 2010

mowning...

kejap jer dah nak masuk 2011 ... masa pergi...umur naik..gaji tak naik...
***azam 2011**
1.selagi tak dapat gomen benda wajib arghhhh bila nak dapat gomen
2.nak setel segala hutang yg sangat menyakit kan hati jantung

Selamat Hari Lahir ''Bang Tua''

Imej
Sang suami yang ku cintai...si isteri nak wish hepi beday...29 dah nooo...(muka terkejut)
semalam kita gi makan tak der lilin2 cam omputih tu...nasi goreng ayam,mee goreng...sempoi ja order kat you...huh..tp bday boy hekk...hekk... bday boy la plak..mkn tak habeh pun..rugi tau duit i.try cuba order pija ka kepci ka gerenti sapu licin

Selamat Menyambut Tahun Baru Islam

Imej
Imej
Korang tahu tak tarikh lahir kita semua
juga boleh disesuaikan dengan kelompok
haiwan seperti arnab, tikus, singa,
kucing, merpati, penyu, harimau kumbang
dan monyet. Ingin mengenali diri sendiri
dengan lebih dekat?
kenal pasti bila tarikh
lahir diri sendiri..jangan lupa dah ler cam maa kita cik ani..selalu lupa


ARNAB
01 - 09 Januari
01 - 03 April
15 - 20 Jun
10 - 15 Julai
28 - 30 September
01 - 16 Disember

ARNAB
Individu yang tergolong dalam kategori
ini ternyata memiliki penampilan yang
menarik dan kebiasaannya popular di
kalangan teman-teman. Sikap mu yang
mudah bergaul menjadikan kamu antara
individu yang mudah didekati dan bijak
berkomunikasi dengan sesiapa sahaja
tanpa mengira batasan usia mahupun
bangsa. Sikap tenang dan bijak yang
sememangnya jelas ada pada diri kamu
itu
juga sering mendapat perhatian ramai
dan
tidak hairanlah sekiranya kamu sering
dipertanggungjawabkan untuk menjadi
ketua dalam melaksanakan sesuatu
tugasan
secara berkumpulan.

Hari ni umur dah up....erm apa azam Puan Nadia..???

Of coz nak dap…

Si Penghutang

Berdosa besar bagi orang yang sengaja tidak membayar hutang. Seseorang yang suka melewat-lewatkan bayaran hutang setelah berkemampuan untuk membayar-nya, boleh mendatangkan kesan buruk dalam hidupnya bukan sahaja di dunia bahkan di akhirat antaranya :


i. Hidup akan ditimpa kehinaan dan hilang maruahnya.
ii. Hidup mereka tidak akan mendapat keredhaan dan keberkatan Allah.
iii. Perbuatan mereka itu digolongkan dalam perbuatan zalim.
iv. Amalan kebajikan mereka tidak akan diterima.


Sabda Rasul S.A.W.
Maksudnya : "Penangguhan hutang oleh orang yang berkuasa membayarnya, adalah satu kezaliman, halal maruah dan hukuman ke atasnya (iaitu pemberi hutang boleh mengambil tindakan ke atas diri dan maruahnya)
(Riwayat Ibnu Majah)

Sabda Rasul S.A.W.
Maksudnya : "Kurangkan dirimu daripada melakukan dosa, maka akan mudahlah bagimu ketika hendak mati. Kurangkan daripada berhutang nescaya kamu akan hidup bebas".
(Riwayat Baihaqi)

Kenapa masih ada manusia mcm ni..?? waima 5 sen pun kalau orang tu …

Politek...2010

Imej
Rasa cam nak masuk belajar balik jer bila tengok bebudak berduyun2 kilit beg , fail..
seronok kenang zaman belajar dolu-dolu.Ahad 28/11 giliran ko pula zafir adik manja..merasai nya..nah amik 3thn tu...pegang buku (dah tak der lg rambut panjang ala c pejal tahir,Gen KI (kedai game dh mcm umah pertama tu...)pas kami kemas bilik dier br ler roomate sampai huh elok ler dah siap cuci sawang lelabah (zafir takut.
alamak sekema gak kwn bilik dia ...tie jerut ke leher :) dh rupa pengetua.pukul 1 km kena balik... sob...sob... paling sedih Aqila ler..tak pernah berpisah dengan abg kesayangan dia dr tecik...mak paling sedih he...he... emo yang di buat2 ;)
selamat jd student adik ku....